loading...
حافظ بلاگ
آرمین محمدبیگی بازدید : 172 پنجشنبه 17 بهمن 1392 نظرات (0)

سلام
تو اين پست مي خوام مقايسه اي بين 2 نويسنده پرطرفدار  که خيلي انتقاد هايي بين اين دو نويسنده و طرفدارنش وجود داره بپردازم
 ج.ک رولينگ نويسنده کتاب هاي هري پاتر و دارن شان نويسنده کتابهاي مجموعه سرزمين اشباح(کتاب اول واسم ديگر کتاب دارن شان) و نبرد با شياطين(کتاب دوم يا اسم ديگرش ديموناتا)
اول از هرچيز بگم که من اين کتاب ها را کامل خوندم و به عنوان شخصي بي طرف به مقايسه مي پردازم.دوستان مي توانند اگر نقطه نظري و يا اگه کاستي تو اين مقايسه وجود داره در نظرات بيان کنند.

دارن شان(کتاب لرد لاس)رولینگ(هری پاتر)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

علل معروفيت):
رولينگ: مهمترين علتي که باعث شد کتاب هري پاتر به يکي از پر طرفدارترين کتابها تبديل بشه اين است که چون اين اولين کتاب در ژانر تخيلي-فانتزي در زمان خودش بود و با سبکي جديد و اغراق آميز و استفاده از جادو (که شايد مهمترين علتش باشه) و درست کردن دنيايي مجازي که عناصر دنياي واقعي نيز در آن جلوه کند،پرداخته شده است اين کتاب را کتابي اسطوره اي قرار داده است.
دارن شان:درمورد دارن شان مي توان گفت که علت مهم معروفيت وي در کتاب اولش ظهوري ديگر از خون آشامها به نام اشباح که با توصيفاتي زيبا قابل درک براي خواننده مي باشد و در مورد کتاب دوم گسترده شدن دنياي ما و همراه داشتم موجوداتي به نام ديمون(شيطان)در کتاب که اين موجودات زيبايي خاصي در کتاب بوجود آورده اند.

داستان کتاب):
رولينگ:در کتاب هري پاتر ،مي توان گفت که در اين کتاب شخصيت مثبت و منفي داستان در کل کتاب بوضوح قابل مشاهده است و قابل درک است که سرانجام کتاب چي ميشه .يا از ديد ديگر ميشود فهميد که در نهايت شخصيت مثبت (هري) شخصيت منفي (ولدمورت)را نابود مي سازد.که اين ماجراها طي اتفاتي در جلد هاي مختلف به مرور انجام ميشود.
دارن شان:در هر جلد اين کتاب سرانجام داستان مشخص نيست به طوري که در کتاب اول  تا جلد يازدهم جرياناتي اتفاق مي افتد که  خواننده مي تواند حدس هايي در مورد سرانجام کتاب بيان کند اما به طور قطع هيچ کدام از اين جريانات اتفاق نمي افتد که همين موضوع هيجاني ژرف در کتاب و خواننده ايجاد ميکند.

عناصر موجود در کتاب):
رولينگ:در کتاب هري پاتر موجوداتي افسا نه اي در کل داستان نقش آفريني ميکنند که خيلي از اين موجودات در روند پيروزي هري (براي مثال در قسمت دوم)را ايجاد ميکنند که اين هم مي توانيم از خصوصيات کتاب رولينگ در هري پاتر اشاره کرد .
دارن شان: از عناصر تخيلي که ميتوان در اين اشاره کرد بر دو نوع است 1-شياطين 2-موجودات کهن.که هر کدام از اين انواع در طي داستان اقسام مختلفي از خود دارند که نميشه به اين صورت گفت که فقط دو موجود در فانتزي در داستان وجود دارد

خصوصيات جادو در دو کتاب):
رولينگ:در کتاب رولينگ استفاده از جادو بوسيله ي چوب دستي که از طريق خصوصيات فرد تعيين ميشود و هر فرد با توجه به معلومات و ياد گرفتن ورد هايي مي تواند از اين جادو استفاده کند.
دارن شان:يک از شاخص ترين علتي که کتاب هاي شان را از بقيه جدا ميکند استفاده از جادوست.به طوري که همه کس در اين کتاب قدرت جادو ندارند و همه جا نميشه از جادو استفاده کرد )در ادامه توضيح ميدم چرا)و جادو در هر کس جلوه اي خاص از خودش به اجرا مي گذارد.

طریقه استفاده از جادو):
رولینگ:در کتاب رولینگ فرد باید دارای دو مشخصه یعنی 1-چوب دستی 2-شناختن وردها باشد که در صورت داشتن این شاخص ها میتواند جادو کند و به مبارزه با یکدیگر بپردازند
دارن شان:در کتاب اول شان اثری از جادو وجود نداره و افراد بر قدرت هایی که افزایش یافته(مانند پریدن)بیشتر اتکا میکنند اما در مورد کتاب دوم از این قرار است که جادو به مکانی که در انسان در آن است بستگی دارد.(مانند دنیای شیاطین)و مقدار جادویی که در هوا وجود دارد بر قدرت شخصیت های داستان تاثیر بسزایی دارد.


شخصیت های کتاب):
رولینگ:در کتاب رولینگ شخصیت های متنوعی و بسیاری در کل کتاب ظاهر میشوند و از جمله این تنوع می توان به تغییر نقش استاد ها درمدرسه هاگوارتز اشاره کرد که این تنوع باعث جذابیت بیشتر کتاب و علاقه طرفداران شده است.
دارن شان:در مورد شان و در کتاب های وی نیز همین موضوع مصداق است و برای مثال در کتاب دوم وی جلد های شش ،هفت وهشت به تکامل شخصیت ها از دیدگاه آن ها میپردازد.

می خواستم بیشتر در مورد این تفاوت ها بنویسم اما فکر کردم شاید خسته کننده باشه اگه مایلید تیتر هایی که من در این جا ذکر نکردم را بگید تا به بررسی آنها بپردازم.منتظر نظرات شما هستیم.
 

     

 

هری پاتر یا ددارنههدررررررررررررر دشان؟در هر حال هردو این کتاب ها جالب می باشند سئوال من از خوانندگان این مطلب هست شما کدام را می پسندید؟

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
بسم الله الرحمن الرحیم هست کلید گنج حکیم امیدوارم حضرت حافظ به این وبلاگ نظری کنه برای شادی روح حافظ فاتحه بفرستید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما سایت حافظ بلاگ را درچه سطحی می بینید؟
    پیوندهای روزانه
    اخبار جدید
    فال آنلاین (فال حافظ)
    آمار سایت
  • کل مطالب : 41
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 267
  • بازدید ماه : 205
  • بازدید سال : 6,302
  • بازدید کلی : 47,014
  • کدهای اختصاصی
    روز نما
    حمایت ازما
    شعرآنلاین


    آیامی دانید؟!